دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
18 دی 1402 - 11:56

شیخ نعیم قاسم: تا جنگ غزه متوقف نشود، جبهه جنوب لبنان آرام نمی‌گیرد

معاون دبیر کل حزب‌الله با اشاره به اینکه درگیری‌های امروز در جنوب لبنان نتیجه جنگ علیه غزه است تاکید کرد تا زمانی که تجاوزات رژیم صهیونیستی ضد غزه متوقف نشود، هیچ جای بحثی برای آرام شدن جبهه جنوب وجود ندارد.
کد خبر : 15841

پایگاه رهنما:

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در واکنش به درخواست‌های مکرر هیئت‌های غربی جهت جلوگیری از گسترش جنگ و درواقع تلاش این هیئت‌ها برای بازداشتن مقاومت از پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان اعلام کرد، جبهه لبنان یک جبهه واکنشی و دفاعی بوده و جایی برای صحبت درباره توقف جنگ در جبهه دفاعی وجود ندارد.

شیخ نعیم قاسم افزود، جنگی که اکنون در جنوب لبنان شاهد آن هستیم درواقع نتیجه جنگ و تجاوزات دشمن علیه غزه است.

وی خطاب به کسانی که خواستار توقف درگیری در جنوب لبنان و توقف عملیات‌های حزب‌الله ضد مواضع اشغالگران هستند گفت، بگذارید جنگ علیه غزه متوقف شود تا جنگ در جنوب لبنان نیز متوقف گردد و ما در میان جنگ فرصتی برای این بحث‌ها نداریم.

این مقام حزب‌الله تاکید کرد، هیئت‌های زیادی نزد ما آمدند و خواستار برقراری «ثبات» بودند و ما همچنان تاکید می‌کنیم حزب‌الله نیز خواستار ثبات است اما این ثبات در وهله نخست زمانی برقرار می‌شود که اسرائیل تجاوزات خود ضد غزه را متوقف کند.

از سوی دیگر شیخ «نبیل قاووق»، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان نیز در سخنانی به تحولات مربوط به جنگ غزه پرداخته و اعلام کرد، متاسفانه برخی کشورهای عربی هستند که از اسرائیل می‌خواهند جنگ را تا نابودی مقاومت ادامه دهد. ما به این کشورها می‌گوییم این هویت عربی نیست؛ زیرا کشورهایی که می‌خواهند غزه شکست بخورد درواقع هویت عربی ندارند و عربیت آنها ساختگی و جعلی است.

شیخ قاووق افزود، مردم فلسطین امروز به اندازه‌ای از برخی کشورهای عربی ناامید شده‌اند که از کشورهای سازشکار نمی‌خواهند از آنها حمایت کنند، بلکه خواسته این مردم آن است که کشورهای مذکور دست کم در تجاوزات اسرائیل علیه غزه به این رژیم کمک نکنند. سوال ما این است که حاکمان عربی منتظرند چه اتفاقی بیفتد تا آمریکا و رژیم صهیونیستی را برای توقف تجاوزات علیه غزه تحت فشار قرار دهند؟ این کشورها می‌توانند تجاوزات اسرائیل ضد مردم بی‌گناه فلسطین را مهار کنند و برای این کار نیازی نیست برای فلسطینی‌ها سلاح بفرستند یا ارتش‌های خود را به حرکت دربیاورند؛ بلکه تنها کافیست روابط خود را با اشغالگران قطع کنند.

منبع: الوقت

ارسال نظرات